søndag den 17. juni 2012

Jack i dråber

Seneste billede af Jack blev et lidt anderledes billede. Havde set teknikket udført før, på nettet et sted, men ikke hvordan, så måtte jo bare prøve mig frem. Havde en rimelig ide om hvordan det skulle gøres og ramte da også nogenlunde plet, forholdsvis hurtig. Er selv ret godt tilfreds med resultatet.


Opstillingen var rimelig omfattende, men lad os tage det fra en ende af.
Jack ligger på et sort stykke stof på gulvet, omkranset af en masse grønne grene/blade. Har ligger lige ved siden af trappen op til 1.sal hvor jeg befinder mig med kameraet på stativ. På gulvet på 1.sal har jeg lagt en nanobehandlet glashylde som stikker lidt ud over gulvet i etageadskillelsen, lige over Jack. På denne har jeg så plaseret de otte dråber vand som Jack er reflekteret i. Billedet er taget med et macroobjektiv, pegende lige ned på dråberne.



Lukkertid 1,3 sek.

Blænde 32
ISO 800

Canon 5d mkII, Canon EF 100mm Macro F2,8

Ingen kommentarer:

Send en kommentar